11. In pairs, match pictures A−F with situations 1–6. What could they do in these situations?
Discuss with your friend.
1. Mary has hurt her sister’s feelings.
2. Tom hasn’t paid any attention to his friend’s words.
3. Peter wasn’t polite to his grandma.
4. Nina and Sasha were late for the lesson.
5. Vladimir hasn’t done his homework.
6. Olga hasn’t got money to buy a birthday present for her Mum.
Перевод задания:
В парах сопоставьте картинки A – F с ситуациями 1–6. Что они могли бы сделать в таких ситуациях?
Обсуди с другом.
1. Мэри обидела сестру.
2. Том не обратил внимания на слова своего друга.
3. Питер был невежлив с бабушкой.
4. Нина и Саша опоздали на урок.
5. Владимир не сделал уроки.
6. У Ольги нет денег, чтобы купить маме подарок на день рождения.
Ответ:
1 − A. She could give the balloon to her sister.
2 − C. Tom could talk to his friend.
3 − B. Peter could be polite to his grandma.
4 − F. Nina and Sasha could come on time for the lesson.
5 − D. Vladimir could do his homework.
6 − E. Olga could make a birthday present for her Mum herself.
Перевод ответа:
1 − A. Она могла бы дать шар своей сестре.
2 − C. Том мог бы поговорить со своим другом.
3 − B. Петр мог бы быть вежливым с бабушкой.
4 − F. Нина и Саша смогли бы прийти на урок вовремя.
5 − D. Владимир мог бы сделать уроки.
6 − Е. Ольга сама смогла бы сделать маме подарок на день рождения.