Ответы к Test yourself 4

1. Complete the text with the words from the box.
stay, name, cook, plenty, made, better, delicious, sore
It was very unfair to fall ill at the beginning of the holidays. The doctor said that Wendy had to stay in bed for a week. She was sad. To forget about her _ throat and runny nose, Wendy switched the TV on. There was a cartoon on.
A nice, intelligent rat, Remi, _ friends with a young man who worked in a French restaurant. Remi liked cooking and he knew _ of recipes. He could _ various dishes. Remi taught his new friend how to cook _ dishes.
The friends started a new restaurant Ratatouille which is the _ of a traditional French vegetable dish.
The cartoon was full of humour and Wendy felt _ .

Перевод задания

Дополните текст словами из рамки.
оставаться, название, готовить, много, сделал, лучше, вкусный, болит
Заболеть в начале праздников было очень несправедливо. Врач сказал, что Венди должна неделю пролежать в постели. Она была грустна. Чтобы забыть о _ в горле и насморке, Венди включила телевизор. Шел мультик.
Милая и умная крыса Реми _ с молодым человеком, который работал во французском ресторане. Реми любил готовить и знал _ рецептов. Он умел _ разные блюда. Реми научил своего нового друга готовить _ блюда.
Друзья открыли новый ресторан Ratatouille − так _ традиционное французское овощное блюдо.
Мультфильм был полон юмора, и Венди стало _ .

Ответ:

It was very unfair to fall ill at the beginning of the holidays. The doctor said that Wendy had to stay in bed for a week. She was sad. To forget about her sore throat and runny nose, Wendy switched the TV on. There was a cartoon on.
A nice, intelligent rat, Remi, made friends with a young man who worked in a French restaurant. Remi liked cooking and he knew plenty of recipes. He could cook various dishes. Remi taught his new friend how to cook delicious dishes.
The friends started a new restaurant Ratatouille which is the name of a traditional French vegetable dish.
The cartoon was full of humour and Wendy felt better.

Перевод ответа

Заболеть в начале праздников было очень несправедливо. Врач сказал, что Венди должна неделю пролежать в постели. Она была грустна. Чтобы забыть о боли в горле и насморке, Венди включила телевизор. Шел мультик.
Милая и умная крыса Реми подружилась с молодым человеком, который работал во французском ресторане. Реми любил готовить и знал множество рецептов. Он умел готовить разные блюда. Реми научил своего нового друга готовить вкусные блюда.
Друзья открыли новый ресторан Ratatouille − так называется традиционное французское овощное блюдо.
Мультфильм был полон юмора, и Венди стало лучше.

2. Choose the correct answer.
Example: Tomorrow they will have French instead ... Drama.
a) for
b) of
c) to
1. What’s the recipe of this delicious pudding? − There are plenty ... ways to cook it.
a) of
b) in
c) on
2. Julia felt sorry ... her new classmate. She smiled and said, “I’m Julia. And what is your name?”
a) of
b) for
c) to
3. Dad, could you help me ... my homework? − OK, I'll try.
a) at
b) for
c) with
4. When do you usually have lunch at school? − ... 1.30 pm.
a) In
b) At
c) To
5. May I go...? − Yes, you may.
a) out
b) in
c) off
6. What does a real British breakfast consist ...? − I’m afraid, I don’t know.
a) from
b) of
c) with
7. ... the wildlife park was founded only five years ago, it has become very popular.
a) During
b) Instead of
c) Although

Перевод задания

Выберите правильный ответ.
Пример: Завтра вместо французского будет ... Драма.
a) for
b) of
c) to
1. Какой рецепт этого восхитительного пудинга? − Есть много ... способов его приготовить.
a) of
b) in
c) on
2. Джулии стало жаль ... ее новую одноклассницу. Она улыбнулась и сказала: «Я Джулия. А как тебя зовут?»
a) of
b) for
c) to
3. Папа, ты не мог бы мне помочь ... моя домашняя работа? − Хорошо, я попытаюсь.
a) at
b) for
c) with
4. Когда вы обычно обедаете в школе? − ... 13.30.
a) In
b) At
c) To
5. Могу я пойти ...? − Да, ты можешь.
a) out
b) in
c) off
6. Из чего состоит настоящий британский завтрак ...? − Боюсь, я не знаю.
a) from
b) of
c) with
7. ... парк дикой природы был основан всего пять лет назад, он стал очень популярным.
a) During
b) Instead of
c) Although

Ответ:

1 – a, 2 – b, 3 – c, 4 – b, 5 – a, 6 – b, 7 – c.

1. What’s the recipe of this delicious pudding? − There are plenty of ways to cook it.
2. Julia felt sorry for her new classmate. She smiled and said, “I’m Julia. And what is your name?”
3. Dad, could you help me with my homework? − OK, I'll try.
4. When do you usually have lunch at school? − At 1.30 pm.
5. May I go out? − Yes, you may.
6. What does a real British breakfast consist of? − I’m afraid, I don’t know.
7. Although the wildlife park was founded only five years ago, it has become very popular.

Перевод ответа

1. Какой рецепт этого восхитительного пудинга? − Есть много способов его приготовить.
2. Юле стало жаль своего нового одноклассника. Она улыбнулась и сказала: «Я Джулия. А как тебя зовут?»
3. Папа, ты не мог бы помочь мне с домашним заданием? − Хорошо, я попытаюсь.
4. Когда вы обычно обедаете в школе? − В 13.30.
5. Могу я выйти? − Да, ты можешь.
6. Из чего состоит настоящий британский завтрак? − Боюсь, не знаю.
7. Хотя парк дикой природы был основан всего пять лет назад, он стал очень популярным.

3. Complete the sentences with some /any or much / many.
Example: How much does this dress cost? − 40 pounds.
1. Could I have _ apple juice? − Yes, here you are.
2. Is there _ cheese in the fridge? − Yes, there is
3. Have we got _ marmalade? − Sorry, I don’t know.
4. How_ eggs do you need for your pie? − Three.
5. Would you like _ bread? − Yes, please.
6. Can you buy _ oranges? − OK. Anything else?

Перевод задания

Завершите предложения some /any или much / many.
Пример: Сколько стоит это платье? − 40 фунтов.
1. Можно ли _ яблочный сок? – Да, пожалуйста.
2. Есть _ сыр в холодильнике? − Да, есть
3. Есть _ мармелад? − Извините, я не знаю.
4. Как_ яйца вам нужны для пирога? − Три.
5. Хотите _ хлеба? − Да, пожалуйста.
6. Можете ли вы купить _ апельсины? − ОК. Что−нибудь еще?

Ответ:

1. Could I have some apple juice? − Yes, here you are.
2. Is there any cheese in the fridge? − Yes, there is
3. Have we got any marmalade? − Sorry, I don’t know.
4. How many eggs do you need for your pie? − Three.
5. Would you like some bread? − Yes, please.
6. Can you buy some oranges? − OK. Anything else?

Перевод ответа

1. Можно мне яблочного сока? – Да, пожалуйста.
2. Есть ли сыр в холодильнике? − Да, есть
3. У нас есть мармелад? − Извините, не знаю.
4. Сколько яиц вам нужно для пирога? − Три.
5. Хочешь хлеба? − Да, пожалуйста.
6. Можно ли купить апельсинов? − ОК. Что−нибудь еще?

4. Complete the text with the correct form of the verbs in brackets.
Last year I went to a new school. At first I wasn’t very happy. But soon I _ (make) new friends there and started to like the school.
My school is quite large. There _ (be) three computer centres in the school. We also have computers in all the classrooms. The school _ (have) very good sports facilities: a gym, two tennis courts and a large sports ground.
There _ (be) a lot of activities that students can do after school. I _ (join) the Drama Club and the Tennis Club recently. Next term our school theatre group _ (put) on “Peter Pan”.
We have different school events every month. A week ago we had a Sports Day. Unfortunately, I _ (not / take) part in the sports competitions. I _ (be) ill.

Перевод задания

Дополните текст правильной формой глаголов в скобках.
В прошлом году я пошел в новую школу. Сначала я не очень обрадовался. Но вскоре я _ (подружиться) новые друзья, и школа мне начала нравиться.
Моя школа довольно большая. В школе _ (быть) три компьютерных центра. У нас также есть компьютеры во всех классах. В школе _ (есть) очень хорошая спортивная база: тренажерный зал, два теннисных корта и большая спортивная площадка.
В школе _ (быть) много занятий, которые ученики могут делать после школы. Недавно я _ (присоединиться) к Драматическому клубу и Теннисному клубу. В следующем семестре наша школьная театральная группа _ (поставить) «Питер Пэн».
Каждый месяц у нас разные школьные мероприятия. Неделю назад у нас был спортивный день. К сожалению, я _ (не принимать) участие в спортивных соревнованиях. Я _ (быть) болен.

Ответ:

Last year I went to a new school. At first I wasn’t very happy. But soon I made new friends there and started to like the school.
My school is quite large. There are three computer centres in the school. We also have computers in all the classrooms. The school has very good sports facilities: a gym, two tennis courts and a large sports ground.
There are a lot of activities that students can do after school. I have joined the Drama Club and the Tennis Club recently. Next term our school theatre group will put on “Peter Pan”.
We have different school events every month. A week ago we had a Sports Day. Unfortunately, I didn’t take part in the sports competitions. I was ill.

Перевод ответа

В прошлом году я пошел в новую школу. Сначала я не очень обрадовался. Но вскоре я завел там новых друзей, и школа мне понравилась.
Моя школа довольно большая. В школе три компьютерных центра. У нас также есть компьютеры во всех классах. В школе очень хорошая спортивная база: тренажерный зал, два теннисных корта и большая спортивная площадка.
Есть много занятий, которыми студенты могут заниматься после школы. Недавно я вступил в Драматический и Теннисный клубы. В следующем семестре наша школьная театральная группа поставит «Питер Пэн».
Каждый месяц у нас разные школьные мероприятия. Неделю назад у нас был спортивный день. К сожалению, в спортивных соревнованиях не участвовал. Я был болен.

5. Write the questions for these sentences.
Example: The school day starts at 8.30 am. − When does the school day start?
1. The students have I.T. lessons in the school computer centre.
Where _ ?
2. Last Saturday the students performed a musical play “Tom Sawyer”.
What _ ?
3. Tomorrow the students will go to the wildlife park.
When _ ?
4. He is happy because he has passed the exam.
Why _ ?
5. There were 20 students in the school orchestra.
How many students _ ?
6. Look! The Maths teacher is playing basketball with the students.
Who _ ?

Перевод задания

Напишите вопросы к этим предложениям.
Пример: школьный день начинается в 8.30. − Когда начинается школьный день?
1. У студентов уроки информатики в школьном компьютерном центре.
Куда _ ?
2. В минувшую субботу студенты представили музыкальный спектакль «Том Сойер».
Какие _ ?
3. Завтра школьники отправятся в парк дикой природы. :
Когда _ ?
4. Он счастлив, потому что сдал экзамен.
Зачем _ ?
5. В школьном оркестре было 20 учеников.
Как много студентов _ ?
6. Смотри! Учитель математики играет со школьниками в баскетбол.
Кто _ ?

Ответ:

1. Where do the students have I.T. lessons?
2. What did the students perform last Saturday?
3. When will the students go to the wildlife park?
4. Why is he happy?
5. How many students were there in the school orchestra?
6. Who is playing basketball with the students?

Перевод ответа

1. Где у студентов уроки информатики?
2. Что студенты представили в прошлую субботу?
3. Когда студенты пойдут в парк дикой природы?
4. Почему он счастлив?
5. Сколько учеников было в школьном оркестре?
6. Кто играет в баскетбол со студентами?